چگونگی افزایش سرعت تایپ!

  چگونه به تایپ خود سرعت ببخشیم؟ چگونه پروژه های تایپ خود و دیگران را به بهترین و سریع ترین صورت انجام دهیم؟چگونه می توانیم تایپیست موفق و مسلط به تایپ سریع باشیم؟

  در این مقاله در تایپسرا تصمیم گرفتیم به شما  کاربران و اعضای گرامی آموزش دهیم که چه روش هایی یا تمرین هایی و قلق هایی وجود دارند تا به شما کمک کنند تا بتوانید نه تنها نیاز های تایپی خود را بلکه نیاز های وابسته به تایپ در محیط کار خود که به شما اعتماد به نفس و به اطرافیانتان روحیه ی استفاده از توانایی های مختلف شما را تقویت می کند، همچنین این تسریع و تحسین تایپ خود می تواند به شما کمک کند تا به عنوان تایپیست حرفه ای و قابل قبول مشغول به کار شوید، و با انجام پروژه های تایپی دریافتی چه به صورت اینترنتی و چه به صورت حضوری از کافی نتی ها و انتشاراتی ها و مراکز تایپی ایجاد درامد زایی حتی به عنوان شغل دوم داشته باشید.همراه ما باشید!

-تمرکز:

  همانگونه که تمرکز در محیط های مختلف علمی و شغلی و حتی زمینه های ورزشی و تحقیقاتی و سایر محیط ها، به عنوان فاکتور اصلی جهت دقت و فوکوس و پیشرفت در شغل یا درس به شمار می رود،در تایپ نیز تمرکز موجب افزایش دقت و کنترل و احاطه بیشتر رود محل دقیق نهادن انگشتان خود، و همچنین باعث افزایش سرعت تایپ شما به جهت اینکه این تمرکز باعث می شود شما با اطمینان و ارامش فکری و تسلط روی کیبورد و اشراف کامل روی تمام کلید ها البته پس از انجام تمارین مورد نیاز در هر روش به طور خاص سرعت فشار دادن یا زدن کلید ها را به طور خود به خود افزایش می دهد.

-نکات فنی و تمرین:

  در هر کاری یک سری قلق و نکات ریز و ظریف و قابل ملاحظه ای وجود دارند که به عنوان میانبر عمل می کنند و در واقع تمام مشاغل فنی مورد استفاده در تمامی صنایع در کنار تمام موارد محاسبه ای و برگرفته از تجربه های مجرب به طور قطعی از نکاتی فنی استفاده می شود جهت افزایش بازدهی همزمان در زمان کمتر انجام می گیرد. در تایپ نیز به همین ترتیب می باشد که لازم است به وسیله ی انجام یک سری تمرینات از پیش تعیین شده و توجه به این مسئله که انسان در کنار هوش و علم نیاز به استفاده از کلید هایی راه گشا به اتفاق تمرین و ممارست فراوان دارد که این فعالیت ها منجر به سرعت بخشیدن در انجام تایپ می باشند.

به عنوان مثال به موارد زیر توجه داشته باشید:

1-در تمام مدت زمان تایپ کردن دست کم یکی از دو انگشت شست خود را روی کلید space قرار دهید.

2-از انگشت کوچک یا کوچک ترین انگشت خود برای زدن کلید های shift-tab-caps lock-ctrl استفاده کنید.و همچنین برای کلید های پاک کردن و چهار جهت موجود در سمت راست پایین کیبورد نیز با همین انگشت انجام میگیرد.

  برای تقویت تایپ خود به سایت های مختلف سر بزنید و با استفاده از تصاویر مختلف و ویدیو های مفید و جامع شروع به تمرین کردن نمایید و حتما با رعایت ارگونومی تایپ که در مقاله های قبلی درباره ی آن و اهمیت آن سخن گفتیم کنید، از بروز مشکلات جسمی به خاطر استفاده زیاد از کامپیوتر، جلوگیری نمایید.

با آرزوی موفقیت روز افزون